علی ایوبی

من علی ایوبی هستم حوزه تخصصی اصلی من دیجیتال مارکتینگ است به کسانی که نیاز به جذب مشتری دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست نداشتن دو بخش اصلی ترافیک و تبدیل برای سیستم بازاریابی است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) برای ایجاد سیستم فروش است.

دانشگاه گیلان لیسانس نرم افزار را گرفتم و از زمان دانشگاه به مدیریت علاقه داشتم اولین سیستم کاریم سال 91 در دانشگاه روی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و تحلیل داده کاوی کار کردم و در پارک علم و فناوری گیلان انجام دادم. بعد تکمیل سیستم چندین روش فروش را امتحان کردم ولی هیچ کدام بازخود خوبی نداشت و مرحله آخر به سمت بازارابی آنلاین و سئو سیستم مدیریت ارتباط با مشتری الماس به صورت حضوری به سمت وب سایت و بازاریابی اینترنتی کشیده شدم و چند سال با روش های آزمون و خطا نتیجه های خوبی کسب کردم و در سال های اولیه به چندین پروژه شکست خورده داشتم که درسهای خوبی به من داد و بعد دیدن یک آموزش عالی تصمیم گرفتم بیشتر وقتم را روی محتوای پولی ارزشمند بگذارم و از تجربه ای بهترین ها استفاده کنم.

وب سایت در اصل یه مغازه چند هزار تومانی تا چند میلیارد تومانی هستند. کسب کارهای زیادی در بستر اینترنت شکل گرفته اند ولی فضای پشت پرده و فعالیت شما در این وب سایت ها پنهان شده است.

بعد از شروع بازاریابی با استفاده از اینترنت و انجام پروژه های در حوزه های مثل طراحی وب سایت ، سئو ، فروش نرم افزار ها و خدمات داده کاوی نتیجه تلاش ها خودم در این حوزه کسب کرده ام و به صورت تجربی و تست شده دنیای دیجیتال را برای خودم کشف کردم.

بیشتر کسب کارها در فضای دیجیتال برای بازاربی و فروش ایجاد شده اند و بیشتر این شرکت ها شکست می خورند چون دو اصل اساسی را که ترافیک و تبدیل است رعایت نکرده اند.

بخش ترافیک موثر آوردن کاربرهای واقعی و علاقه مند به خدمات شما به وب سایت است

بخش تبدیل برای تبدیل کاربرها به مشتریان است که این بخش از 3 زیر بخش دیگر تقسیم می شود

گرفتن اطلاعات تماس مشتریان

تبدیل انها به خریدران وب سایت

تبدیل خریداران به مشتریان وفادار

اگر این دو بخش ترافیک موثر و تبدیل را در وب سایت خود به صورت یک سیستم واحد داشته باشیم که هر کاربری داخل وب سایت بیاید یک برنامه از پیش تایین شده برای این کاربر اجرا شود یعنی ما سیستم دیجیتال مارگتینگ را در کسب کار خود پیاده سازی کرده ایم.

به این سیستم قیف فروش یا Funnel می گویند. من در سایت مارکتو به صورت تخصصی روی این قیف های فروش کار می کنم.

به نظر من شکست کسب و کار ها در فضای آنلاین نتیجه نداشتن برنامه برای جذب مشتری و تبدیل آن به خرید است.

عاشق کتاب خواندم هستم ولی کتاب های که ساده و کاربردی باشن نه کتاب های که مفاهیم سنگین را بیان می کنند و هیچ کاربردی برای من نداشته است من در این طله گیر کردم و بعد مدلی کتاب خوانی را کنار گذاشتم چون دیدم کتاب های که می خوانم قابل پیاده سازی در کسب کار نیستند چند سال پیش با چند کتاب آشنا شدم و دیدم خود انتخاب کتاب از خواندن آن مهمتر است باید بهترین کتاب ها رو انتخاب کرد و بهشون عمل کرد.

عمل کردن هم سختی های خاص خودش را دارد بیشتر کتاب ها دستور عمل ندارند داستان های هستند که باری ما کاربردی نیست و درک درستی از مفاهیم کمی سخت است