ترافیک وب سایت

به هر روشی که ما بتونیم کاربر جدید به وب سایت بیاریم ترافیک گفته می شه از معرفی به دوستامون تا تبلیغات چند میلیادری افلاین

نظرم بنا به کسب کارها و وضعیت خودمون ترافیک لازمه برای سایت خودمون ایجاد کنیم. مثل آبه که برای زنده مودن بهش نیاز داریم اگه نرسه کم کم با سیستم های تبدیلی که داریم مشتریان ما هم کم می شه و دیگه وقتی مشتری جدید نداشته باشیم کار ما سخت می شه.

بین مخاطب و مشتری یه تمایز بزرگ است. مخاطب کسی هست که خرید نکرده ولی به کسب و کارمون علاقه منده و مشتری کسی هست که از ما حداقل یک بار خرید کرده باشه.

ما تمرکزمون آوردن کاربر جدید که علاقه مند به کار ما هستند است.

برای این کار روش های زیادی وجود داره ولی در از بازه زمانی کاری چند کانال(همون رسانه که تبلیغ ما داخل است) اصلی داریم. من بخش اول درباره فریم فورک بولز ای صحبت می کنم که درباره جذب مشتری جدید است و مرحله دوم درباره لیست 40 تایی ازکانال های خوب برای کارها صحبت می کنم.

ما از مدل سه مرحله نام Bullseye framework استفاده می کنیم که در کتاب کشش مورد برسی قرار گرفته است. کار اصلی این مدل تست و ارزیابی کانال ها و انتخاب بهترین کانال که کشش و جذب مخاطب عالی داشته باشه.

هدف ما در این مدل پیدا کردن یک کانال کلیدی است که کسب کار شما را به رشد فوق العاده ای برساند. این مدل از 19 کانال اصلی شروع می کنم و طی سه مرحله به 1 کانال اصلی می رسد که برای تاثیر فوق العاده دارد. 19 کانال جدب مورد برسی در این قرار می گیرد و یک کانال اصلی انتخاب می شود.

آقای توحید علی اشرفی مدیر بازاریابی علی بالا صحبتی که چند وقت پیش داشت گفته بود ما 10 درصد هزینه بازاریابی رو برای پیدا کردن رسانه می کنیم. ما هم لازم داریم این هزینه ها صرف کنیم تا بتوانیم به بهترین کانال خودمون رو پیدا کنیم.

این کتاب مشکل اصلی کسب کارها کانال جذب مخاطب ضعیف را می شناست و نه محصول ضیف. اگر روی چند کانال هم تمرکز کنیم بدترین کار ممکن است که تاثیرش جذب را از دست می دهد و ما هم چنین سرمایه ای برای تمرکز اصلی روی این موضوع نداریم.

سه حلقه در این مدل وجود دارد.

1- حلقه بیرونی:ما با توفان فکری لیستی از کانال ها که درد ما می خورد پیدا می کنیم

2- حلقه میانی ما چند کانال که بیشترین امیدواری را روی آنها داریم انتخاب می کنم و با تست های ارزان مورد برسی قرار می دهیم

3- تست نهایی را روی بهترین کانال انجام می دهیم و باخورد این کانال خوب بود تمام تمرکز روی این کانال است

اینجا 19 کانالی که کتاب مورد برسی قرار داده است است در اینجا قرار می دهیم.

19 کانال بازاریابی در کتاب کشش

این کتاب توسط آقای وحید منظر ترجمه شده است.

دسته بندی روش های جذب

روش های استاندارد برای دسته بندی کانال برای جذب مخاطب را به دو دسته اصلی تقسیم بندی می کنند که به صورت زیر است

1- پولی
2-رایگان

نظرم این روش دیگر کاربردی ندارد چون وقتی از سئو در این زمان حرف می زنیم شاید گرانتر از تبلیغات برای ما باشد چون تولید محتوا خوب هزینه دارد و همچنین سئو کار خوب هم نیاز است تا با این روش ها آشنا باشد و زمانبر بودن این روش نسبت به روش های دیگر تاثیر زودهنگام ندارد. نرخ تبدیل خوب از مزیت های عالی این روش است.

وقتی از روش پولی مثل تبلیغات صحبت می کنم تاثیر زودهنگام و جذب سریع مخاطب از ویژگی خوب این روش است. نرخ پایین این روش نیاز به هزینه زیادی و درک درستی از تبلیغات در حوزه اینترنت دارد.

نظرم بهترین روش انتخاب کانال که بهترین بازه ای برای شما دارد.

در این بخش لیست 19 کانال مورد برسی قرار می گیرد

1- سئو(بهینه سازی برای گوگل)

2- تبلیغات

3- شبکه های اجتماعی

4- سخنرانی

5- بازاریابی مشارکتی

6- تبلیغات آفلاین

7- روابط عمومی

8- سخنرانی

9- بازارابی محتوا

10- بازاریابی ویروسی

11- بازارابی اپلیکیشن

12- پلتفورم های موجود

13-وبلاگ

14- انجمن ها

15-نمایشگاه تجاری

16- بازاریابی ایملی و اس ام اسی + پوش

17- مهندسی به عنوان بازاریابی

18- کتاب

19-وب سایت

پاسخی بگذارید

You have to agree to the comment policy.